Ugrás a fő tartalomra

Leleplezni a nárcisztikust

Kiborító, amikor igazságtalanul vádolnak bennünket vagy intrikálnak ellenünk. Ráadásul minél inkább magyarázkodsz, annál jobban vágod magad alatt a fát: feltárod a sebezhetőségedet  - amivel további támadási felületetet nyújtasz - és mindenki téged fog hülyének nézni. Az eszetlenül rohangálás ráadásul csak fokozza a tehetetlenségérzésedet.
Mit tehetsz tehát?
Melanie Tonia Evans, nárcisztikus abúzusra specializálódott gyógyító azt tanácsolja, hogy vidd az ügyet a nyilvánosság elé, kommunikálj nyíltan! (Ne feledd: ha vámpírokkal harcolsz, ne maradj velük a sötétben!) Ettől irtózni fognak. Nem kell támadni őket, elintézik ők magukat egyedül is. Abba kell hagyatni velük a játszmázást, azt pedig csak nyíltsággal lehet.A nárcisztikusnak az a trükkje, hogy egyesével manipulálja az embereket, ezt ne hagyd! Ragaszkodj a tényekhez. Légy nagyon józan, racionális, nyitottan állj a helyzet megoldásához, az esetleges hibák jóvátételéhez. Ha látják, hogy vádjaikat alá kell támasztaniuk, és hogy te nem félsz, rá fognak jönni, hogy nem tehetik veled, amit akarnak. Ne támadd a nárcisztikust és igyekezz vele minél kevesebb közvetlen kapcsolatban lenni (ne feledd a ’no contact’szabályt, ami továbbra is érvényes). Ha a színfalak mögött folytatják az intrikát, az másokban fog gyanút kelteni, hogy milyen takargatnivalója lehet, ha erről nem nyilvános csatornán keresztül beszél. Tehát nem neked kell elintézni őt, kicsinálja ő saját magát. Te csak figyeld, hogy mi történik.
A nárcisztikusok sérült lények és ha nem az történik, amire számítanak - nem terelhetik a másik sérültségére a figyelmet -, elárulják magukat. Te csak képviseld az igazságot és őszinteséget következetesen és nyiltan. Mindezt félelem nélkül, mert ha félsz, azt fogod megtapasztalni, amitől leginkább menekülnél. Bele kell menni a helyzetbe, de ne tettesd a keménységet, mert az bukta.

A forrásvideót megtekintehed itt.

Megjegyzések

  1. Édes istenem, egész éjjel olvastam a blogod es csak csapkodtam a homlokom, hogy ezek mennyire igazak rám! Mármint azok a részek amik a nárcisztikusokat írják le, nem az áldozatokat. Már egy ideje sejtettem, csak eddig inkább empatának éreztem magam, még én is elhittem... mert hallgattam az embereket, de kb csak azért mert tudom, milyen ritka manapság az olyan ember akit tényleg érdekel mások problémája és tényleg segíteni akarnak, felvettem ezt a szerepet, hogy még engem tartsanak a kis empatikusnak, mivel teljesen átlátok az embereken egyébként kitűnő tanácsokat adok mindenkinek, mindenhez, legalábbis ezt a visszajelzést kapom, de hát pont azért csinálom, hogy mindig megkapjam, hogy köszönöm bár olyan bölcs lehetnék mint te kb. Pedig közben manipulálom őket akár még hergelem is az embereket egymás ellen, szinte csak duruzsolva a fülükbe félmegjegyzésekkel amik tudom, milyen gondolatmenetet fog elindítani bennük és utána hova vezessem tovább, hogy nekem jobb legyen, főleg ha valakiről érzem, hogy kezd átlátni rajtam, azt ki kell golyóztatni a saját terepéről. És ezekre ma éjszaka jöttem rá, a te blogod alapján, még az elején írtad is valahol, hogy egy empatának is lehetnek nárcisztikus gondolatai, megnyílvánulásai akkor megörűltem, de látom már, hogy a másik oldalon állok :D volt, hogy azt mondták rám rosszindulatu vagyok, egy olyan ember aki kb alig ismert még, teljesen letaglózott, én?! Rosszindulatú?! Pedig én mindig kedves, alázatos vagyok az emberekkel aki azért él, hogy segítsen nekik.. szval nagyon rosszúl esett, egyből elmondtam, mindenkinek, hogy megkapjam a visszaigazolást, hogy nem vagyok az és rosszúl látja. Sajnos anyám egész életemben azt hajtogatja, mai napig, hogy semmire kellő vagyok, semmihez nem érte, semmit nem érek, amihez nyúlok az szar lesz vagy tönkremegy/eltörik. Már én magam is kezdtem ezt hinni, aztán felépítettem egy nárcisztikus maszkot és olyan emberekkel körűlvenni magam, aki még nálam is nyomorúságosabbak, de főleg tudatlanabbak akiket lenyűgözhet a mindenhez IS értésem. Időbe tellett amíg megtanultam hol a határ, hogy ne idegesítő tudálékosnak látszódjak, hanem a mindenség tudójának. Az is annyira igaz, hogy ha megismerek valaki újat addig megyek amíg nem lesz jóvéleménnyel rólam, imádom megkapni, hogy elsőre azt hittem beképzelt bunkó vagy pedig egyáltalán nem, kellemes csalódás vagy. Ilyenkor azzal nyugtázom, hogy ezt sokszor hallom :D ha új ember kerűl a társaságunkba egyből kettesbe maradok vele el kezdem a manipulálást, magamat fényezve, másokat rosszfénybe feltűntetve, mintha én lehetnék csak itt a legnagyobb bizalmasa a többiekkel meg vigyázzon.. TUDOD MI A DURVA?! Hogy ezt nem tudatosan csináltam.. csak ezeket most raktam össze. Annyira az határoz meg, mit gondolnak rólam, minden gondolatomat ki kell mondanom, hogy visszakapjak egy pozitiv igazolást róla, hogy helyes e ahogy gondolom, de ha azt mondják nem akkor levezetem és megmagyArázom, hogy miért is helyes és belátják. Ilyenkor elgondolkodom, én manipulálom az embereket vagy ők mondják azt amit hallani akarok? Ez kicsit paranoiássá tesz. Szval ez a nárcisztikusság gyógyítható?

    VálaszTörlés
  2. Tudod mi a legrosszabb most ebben? Ezt kivel beszéljem meg? Felrobbanok ha nem tudom kozolni a mindenfele bajaimat masok fele az, hogy mit mondanak ra mint tanacs stb. Úgyse érdekelne, mert soha nem fogadom meg senki tanacsat, hisz ugyse lat senki semmit jobban mint en :D
    De ha errol akarnek beszelgetni valakivel lelepleznem magam, megutalnanak, atlatnanak rajtam, maganyra kathoztatnek, azt meg sose birtam elviselni :D hihetetlen durva igy belatni dolgokat. Szakemberhez fordulok :D de nem is tudom, ha ezt igy letudnam kuzdeni ki lennek en?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Örömmel veszem a kommenteket, de trollszűrés van! :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan bánjunk egy nárcisztikussal?

Alapszabályok, ha nárcisztikussal kell bánnod: 1. Ismerd meg a jelenséget, hogy kiszámíthasd a játékszabályokat. Ez egy másik társasjáték ugyanis, mint amit te a normális emberi íratlan törvények és normák betartásával játszanál. A játszma lényege, hogy mindig ő nyer és ebben nincs fair play. 2. Ne konfrontálj: ne szembesítsd a hibáival és hogy mit csinál rosszul. Nem kijavítani fogja a viselkedését, hanem magadra zúdítod a hírhedt nárcisztikus haragot, ami a düh legpusztítóbb formája. 3. Húzz határokat és próbáld betartatni a szabályokat. „Ha te így beszélsz velem, akkor…” Vigyázz rá, hogy ne fenyegető legyen a hangnem, hanem a viselkedése következményeiről szóljon, amit röviden, egyszerűen megfogalmazol. Próbáld mindig a gyakorlati megoldás felé terelni a kommunikációt, ami az érzelmi manpipuláció esetében jobb, ha írásban történik. 4. A nárcisztikusnak is vannak gyenge pontjai, ő legalább annyira a te függőd, mint te az ő foglya. Ha ezt tudod, nem félsz annyira az „

Milyen szakítani egy nárcisztikussal?

Milyen szakítani egy nárcisztikussal? Kihívásokkal teli, mint maga a kapcsolat. 1. Hozzászoktál ahhoz, hogy állandóan a viselkedését elemzed, ezt eléggé nehéz abbahagyni. Ha tovább akarsz lépni, tudatosan kényszerítened kell magad arra, hogy ne rajta agyalj. 2. Ahhoz, hogy vele tudj maradni, racionalizálnod kellett az irracionális viselkedését, azaz állandóan felmentetted, kiszolgáltad az önámítását, magad előtt is tagadtad, hogy bánt, átértelmezted a hazugságait. Ha szakítás után hiányozni fog, ugyanezt fogod csinálni, meghamisítod az emlékeidet és a tapasztalataidat azzal, hogy „áh, nem is volt olyan rossz”. Ahhoz, hogy erről leszokj, szigorú kapcsolatmegvonásra van szükség (no contact). 3. Szorongani fogsz. Egyrészt, mert kialakított benned egy magas szorongásszintet az örökös cirkuszokkal, és az idegrendszered erre állt be, másrészt a szakítás eleve jár szorongással, pláne, ha még fenyeget is. Ráadásul a szex is megszűnt, ami termelne annyi dopamint, hogy csillapítsa a sz

Kik azok a nárcisztikus pszichopaták? Avagy az antiszociális személyiség jellemzői

Gyakran dobálózunk a pszichopata szóval, amikor különösen kegyetlen, gonosz nárcisztikus jön szembe. A jelenlegi diagnosztikus rendszerek különálló személyiségzavarként tartják számon a nárcizmust és a pszichopátiát (nárcisztikus és antiszociális személyiségzavarként), a nárcisztikus és a pszichopata szavaknak mégis van köze egymáshoz. A kapcsolat akképpen létezik, hogy az antiszociális – azaz másokra ártalmas - viselkedés egy patológiás személyiségszerveződés talaján alakul ki, ahol az énképet és a másokhoz való viszonyt a nárcisztikus jelleg dominálja. Nem könnyű elkülöníteni a nárcisztikust és a pszichopatát, hiszen a súlyos személyiségzavarok egyik legnagyobb pszichodinamikai szakértője, Otto Kernberg is úgy fogalmaz, hogy „a tulajdonságok tekintetében átfedések mutatkoznak az antiszociális személyiség és a nárcisztikus személyiségzavar antiszociális viselkedéssel diagnózis között”. (Kernberg, 2019, 201. o.) Annak megfelelően, hogy mi a nárcisztikus és az antiszociális ele